Toftum Bjerges Grundejerforening

Set & Sket 2015

Dagbladet skriver 01.11.2015 Dagbladet skriver 02.12.2015

19.03.2015: Privat orientering.

For god ordens skyld vil vi lige informere dig om, at vi har haft indbrud i sommerhuset, Klintevej 1, den 11. marts. Politiet har optaget rapport. Både politi og tømrer kom i løbet af kort tid, men da min mand senere gik en tur rundt på grunden, opdagede han en åben dør + et åbent vindue i et andet sommerhus.

Han kontaktede politiet igen, og hvad der så er sket derefter, ved vi ikke noget om.

Vi håber, det var en enlig svale, for selv om der kun blev stjålet ganske lidt, er det jo en ret ubehagelig oplevelse.

Mette Knudsen

12.03.2015: Dagbladet skriver.

Præcist tidspunkt for indbrud.

Toftum Bjerge: I mange tilfælde er det svært at få et nøjagtigt tidspunkt eller dag for indbrud i fritidshus. Men på Klintevej i Toftum Bjerge blev der begået indbrud præcist klokken 02.48 natten mellem tirsdag og onsdag. En varmepumpe blev nemlig afbrudt i forbindelse med indbruddet og dermed blev der automatisk sendt en besked til husejerne. Det forhindrede nu ikke indbruddet, der foregik ved et vindue blev brækket op og gerningsmanden stak af med en boremaskine af mærket Bosch og en håndstøvsuger. Det oplyser Midt-og Vestjyllands Politi.

09.03.2015: Dagbladet skriver.

Politiet fik i løbet af weekenden en anmeldelse om et indbrus i et sommerhus på Pynten i Toftum, hvor der blev stjålet to Børge Mogensen stole. Men politiet i Holstebro kan konstatere, at det formentlig er omsonst at søge efter spor. Ejeren af sommerhuset

har oplyst, at indbruddet er sket i en periode, som strækker sig helt fra midten af december til engang i februar. Ifølge

anmeldelsen til politiet kom gerningsmanden eller mændene inf i huset ved at bryde et af vinduerne op.

26.02.2015: Dagbladet skriver.

Politiet oplyser, at der i løbet af natten mellem mandag og tirsdag blev begået indbrud i et sommerhus i Toftum, hvor gerningsmændene kom ind i huset ved at bryde fordøren op med enten en skruetrækker eller et koben. Inde fra huset blev der ifølge anmeldelsen stjålet et fladskærmstv.

09.02.2015: Dagbladet skriver.

I løbet af de seneste par måneder, har en sommerhusejer på Snerlevej i Toftum haft ubudne gæster. Indbruddet blev anmeldt

d. 8. februar. En dør var brudt op, og det er sket i perioden fra d. 23. november, men der var ikke stjålet noget.

Campingpladsen har orienteret os om at de holder efterstående aktiviteter.

Bagagerumsmarked d. 11. juli, har du noget du ønsker solgt, så reserver plads hos Gitte. Boldbanen er stillet til rådighed for arrangementet.

Hver lørdag i sommerferien Livemusik på terrassen kl. 20 - 23.

Støt op om diverse arrangementer, det være sig fester, ølsmagning, bål, musikarrangementer, markeder og hvad de eller

finder på. Gå ind under links og se deres kalender, her kan du også se hvad de tilbyder som fredagsmenu.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slutstatus over Tvangsauktionen Solbjergvej 26

Handelsbanken har valgt at de ikke ønsker en auktion 2, og solgt til højeste bud på første auktion.

Jeg takker for støtten og returnerer de indbetalte beløb.

15.01.2015: Dagbladet skriver

Indbrud i fritidshus i Toftum i perioden 10. dec. 11. januar, har der været indbrud i et sommerhus på Gl. Studevej. Gerningsmanden har fået adgang til huset ved at bryde et vindue op. Hele huset er gennemrodte og der er stjålet en fladskærm, vin, øl og sodavand.

Status over tvangsauktionen Solbjergvej 26.

Søren som har Pejsegrunden fik hammerslag på ejendommen med et bud på 415.000 + omkostninger i alt ca 480.000 i første runde. Der bliver en ny auktion i starten af februar, så må vi jo se hvad der eventuelt yderligere kommer af tilbud. Jeg kender

ikke Sørens planer med købet, men det åbner op for at der kan bygges 4-5 sommerhuse på området ved en samlet udstykning i paraceller. Hvor lang tid vil et sådan byggeri tage.

Jeg takker for alle de mange positive tilkendegivelser for mit forsøg på at få penge i kassen til købet, men der var nok nogle der syntes det var for usikkert at gå ind i projektet og regnede med at deres indbetaling var tabt, hvilket naturligvis ikke ville være tilfældet, indbetalingerne ville blot står i en grund eller i banken.

Jeg fik på auktionsdagen telefonisk bekræftelse fra Struer Kommune på de ville nedrive ejendommen kvit og frit, hvorefter den

kan henligge som grønt område indtil vi får nedsat et udvalg til at ansøge diverse fonde om midler til at indrette pladsen som

vi gerne ville have den, disse fondsmidler kunne nemt blive så store, at alle ville kunne få deres penge tilbage i løbet af 2-3 år.

Vi kan anstædigvis ikke søge fonde om midler til et projekt inden vi har området. Der blev stillet spørgsmål om vedligeholdelse omkostninger af området. Der kan søges fritagelse for ejendomsskat når grunden er udlagt som grønt område, ligeledes kan græsslåning m.m komme ind under Grundejerforenings §2, vedligehold af område.

Jeg rettede også henvendelse til Humlum Borgerforening om projektet, men de har ikke svaret igen. Projektet skulle heller ikke være til sene for Campingpladsen, som bestyrelsen bakker op om ved afholdelse af vores årlige generalforsamling, annoncering

ved dirkete mail, samt opslag på hjemmesiden af kendte arrangementer de afholder.

Jeg har sendt pengene retur til de som i første omgang har indbetalt og oplyst et kontonr.

Jeg vil stadig mene at projektet er et aktiv for området og derfor med til at gøre det mere atraktiv at købe sommerhus i Toftum.

Selv om det er opad bakke vil jeg dog stadig forsøge at erhverve grunden på 2. auktionen, men det kræver vi står sammen og

låner investeringsforeningen midler til købet, der skal bruges en arbejdskapital på 3/4 til 1 million kr.

Så har du 1.000 til 20.000 eller mere du kan undvære i en periode, så indbetal dem på.

kt. 7602-1445341, Vestjysk Bank, mærket med sommerhus adresse, samt kt. nr. inden d. 31. januar.

Kan handelen ikke gennemføres returneres beløbet fuldt ud.

Formand

Så er det nu du har muligheden for at deltage i købet af Købmandsbutikken, som kommer på tvangsauktion d. 8. januar.

Bestyrelsen opfordre alle til at indbetale kr. 10.000 på en konto som er oprettet og cvr. rigistreret i navnet Toftum Bjerge Invest.

Formålet med købet er at omdanne området til grønt område m.m. Samtidig ønsker vi ikke flere tvivlsomme investorer på dette atraktive sted. Ved at deltage er du medbestemmende over områdets fremtidig brug.

Ønsker du nærmere oplysninger kan du/I henvende jer enten pr. tlf 21 44 01 27 eller ved mail til formanden for grundejerforeningen, her kan du også få et konto nr. til din venlige indbetaling.

Bliver projektet ikke til noget får du hele dit indskud refunderet.

Formand