Grene må køres på pladsen fra uge 37 - 42, Fra den 9. september til den 20. oktober. Se regler på hjemmesiden, Information - Flisning
Fibernet – Toftum Bjerges Grundejerforening

FIBERNET

Etablering af Fibernet - opdatering oktober 24

Jydsk Energi

15. oktober 2024

Kære medlemmer

Da vi er i den indledende fase i samarbejdet med Jysk Energi, vil der være spørgsmål fra jer, som vi endnu ikke kan besvare, men indtil nu gælder følgende:

Bestilling på kabling af fibernet frem til og ind i huset skal ske direkte af det enkelte medlem til Jysk Energi. I vil senere modtage besked om, hvordan der bestilles og med den besked en deadline.

Selve processen er beskrevet i den flyer, der var linket til i forrige mail om fiberforbindelse (det kursiverede nedenfor er min tilføjelse):

·       Bestilling ved Jysk Energi

·       Du modtager et brev eller en mail

·       Besøg af graveentreprenør (man fører fiberen frem til huset, hvor det af

ejeren ønskes videreført ind i boligen. Vi ved endnu ikke, om man har

indflydelse på tidspunkt for gravearbejdet)

·       Opkald fra Jysk Energi vedrørende montørbesøg

·       Montørbesøg

·       Vi rydder op, og du er klar til fibernet (Læs herom på Jysk Energi’s

hjemmeside, herunder også om priser hvis man ønsker en aktiv

fiberforbindelse fra en udbyder)

Jysk Energi ønsker at afholde et orienteringsmøde for interesserede medlemmer, og vi er i den forbindelse i dialog om sted og tidspunkt. Umiddelbart kan det blive et tidspunkt i januar. Herom senere.

Vh

John Jæger

Fibernet TDC - manglende tilsutning

Efter deadline 1/10 viser det sig, at 38% af medlemmerne har vist interesse for at blive tilkoblet fibernet i sommerhusområdet. Dette er imidlertid langt fra nok til, at TDC-net umiddelbart vil påbegynde et projekt.

Bestyrelsen har i mellemtiden været i kontakt med Jysk Energi i Holstebro. De er villige til at starte et projekt uden udgift og binding til udbydere for medlemmerne. Dette kræver imidlertid, at bestyrelsen hjælper med den indledende kontakt til grundejerforeningens medlemmer, idet det enkelte medlem skal give tilladelse til, at der graves frem til huset, og at der indenfor etableres at adgangspunkt for evt udbydere. Gives der ikke tilladelse, vil man senere kunne tilmelde sig nettet, men sandsynligvis til en etableringsudgift.

Bestyrelsen har derfor besluttet at støtte Jysk Energi i det videre arbejde, som forventes at være afsluttet inden sommerferien 2025.

Vi modtager gerne reaktioner på vores opslag på Facebook under opslaget i gruppen "Sommerhusejere i Toftum Bjerge".

På bestyrelsens vegne

John Jæger

Pjece fra Jysk Energi: Flyer Gravearbejde

Fibernet

Der er på nuværende tidspunkt 130 parceller, som har meddelt interesse for at få installeret fibernet i Toftum Bjerge. Dette er imidlertid ikke tilstrækkeligt, idet der skal være mindst det dobbelte antal, hvis TDC-net skal gå videre med sagen.

Vi har derfor aftalt med TDC-net, at der genåbnes for interesse tilkendegivelse frem til 1/10 2024.

Har I fået bekræftelse på, at jeres tilkendegivelse er registreret, skal I ikke registrere jer igen.

Bestyrelsen er af den opfattelse, at fiberkabling i området vil forøge værdien af sommerhusene og opfordrer derfor kraftigt til at tilmelde sig muligheden.

Genåbningsbrevet er vedhæftet:

Forlængelse af frist for tilkendegivelse