Generalforsamling 2024

Information og materiale til generalforsamling | 2024

Kære alle,

Hermed følger så mere information om generalforsamlingen. Desuden fremsendes relevante dokumenter.

 

Tid og sted for generalforsamling:

Generalforsamling afholdes lørdag den 17. august 2024, klokken 10.00 – 12.00 i

Toftum Hallen, Chr. Gades Vej 30, Humlum.

 

Der er efterfølgende traktement, klokken 12.30 – 14.00 i

Golf Café Humlum, Thagårdsvej 16, Humlum, 7600 Struer

 

Tilmelding til generalforsamlingen:

Gerne senest lørdag den 3. august, klokken 12.00, men man må selvfølgelig også gerne dukke op på selve dagen.

Tilmelding til efterfølgende traktement

Af hensyn til antal kuverter, skal man hvis man deltager i traktementet kl 12.30, senest melde dette tirsdag d. 13. august, klokken 1200. Man kan ikke tilmelde sig traktementet senere end denne deadline.

 

Sådan tilmelder man sig:

Send en mail til foreningen i forhold til angivne deadlines:

mail@toftumbjergegrundejerforening.dk

Angiv grundejeradresse, og navne på stemmeberettiget/stemmeberettigede (der kan evt stemmes med fuldmagt).

Angiv endvidere om du og din partner vil deltage i det efterfølgende traktement. Traktementet er forbeholdt de stemmeberettigede og deres partner, men ikke yderligere familiemedlemmer og/eller venner.

 

Materiale til generalforsamlingen:

Er vedhæftet i denne fil og det drejer sig om:

 

Dagsorden

  1. Regnskab 2023 (Bilag)
  2. Budgetopfølgning 2023 (bilag)
  3. Budget 2024 og 2025 (Bilag)
  4. Vej situationen (Formulering følger på dagsorden)
  5. Oversvømmelse af grund (Formulering følger på dagsorden)
  6. Fibernet (Debat)

Tilføjelse/opdatering:

DAGSORDEN

Valg af dirigent. Bestyrelsen foreslår John Bruni Pedersen, Tværvej 9

Udpegelse af mindst 2 stemmetællere.

Formandens beretning ved John Jæger.

Kassererens beretning for 2024 regnskab ved Jørgen Andersen.

Kassererens beretning for 2025 budgetforslag ved Jørgen Andersen

Indkomne forslag. 

Vejvedligehold 

Orientering og drøftelse

Oversvømmelse/mulighed for afvanding af matrikler

Punktet er optaget til drøftelse efter ønske fra ejerne af Barsidalvej 27. Det ønskes at problematikken drøftes med mulighed for at punktet genoptages på generalforsamlingen 2025:

Motivation

Grunden på Barsidalvej 27, samt tilstødende grunde er ofte oversvømmet ved kraftigere regnvejr.

Det virker til at vandet er overfladevand som render ned i bunden af området fra de omkringliggende arealer, da grundene ligger meget lavt, hvilket oversvømmer grundene med blankt vand. Selvom der ikke står blank vand, er det ofte være umuligt at parkere en bil på grunden, pga meget våd jord i regnfulde perioder. Om der kun er tale om overfladevand, eller også forhøjet grundvand kan vi ikke vurdere. Ligeledes oversvømmes septiktanken/ene, hvorved der er stor risiko for forurenet vand.

De øgede regnmængder gennem de senere år, har eskaleret problemet for ejerne til at gøre grundene delvis ubrugelige en større del af året, og vi frygter det kun er et spørgsmål om tid, førend der trænger vand ind i sommerhusene.

Drøftelse af problematikken

Fibernet 

Orientering om den igangværende undersøgelse og drøftelse af alternativer hvis TDC-Net ikke kan etablere fibernet. 

Valg af bestyrelsesmedlemmer.

Efter tur afgår:

Ole Agerbo, Pynten (modtager genvalg)

Søren Andersen, Gl Studevej 3 (modtager genvalg)

Valg af 2 suppleanter.

De siddende suppleanter modtager ikke genvalg.

Følgende stiller op:

Anni Fjord, Skovvej 4

Vivi Gylding, Slugten 3

Valg af 1 revisor.

 Efter tur afgår Hanne Rasmussen, Tværvej 5 (modtager genvalg)

Valg af 1 revisorsuppleant. Efter tur afgår:

 Efter tur afgår Torben Møller, Barsidalvej 34 (modtager genvalg)

Eventuelt.

 

Vi glæder os til at se så mange af jer som muligt.

Vel mødt!

Bestyrelsen

Toftum Bjerge Grundejerforening